Shopping Online Barangan Makeup Lancome Di Sephora

Lancome at Sephora Online

Assalamualaikum semua

Sebenarnya memang dah lama mencari lipstick warna pink
Last year aku ada beli yang Sendayu Tinggi punya
Tapi tak sesuai dengan bibir, bila pakai je bibir mengelupas
Frust betul (-_-')

Hari ni aku nak review 3 produk dari Brand Lancome 

Sephora Online

1. Lancome Juicy Shaker 

Lancome Juicy Shaker

Seriously best sangat pakai Lancome Juicy Shaker ni
Kalau tak silap Lancome Juicy Shaker ni adalah produk keluaran terbaru dari Lancome.
Korang wajib beli sorang satu hahaha (^_^)
Dia ala-ala macam lip gloss.

Lipstick Lancome

Apa yang specialnya adalah applicator dia diperbuat dari sponge yang sangat lembut
Bila apply kat bibir tu rasa macam ohhh sooo gooood layanzzz
Packaging pun cute sangat aduhai *melting*
Kompem korang pun akan tergoda punya
Bau pun wangi ala-ala bau buah-buahan
Benda wajib yang aku akan bawa dalam handbag sebab Juicy Shaker ni boleh juga dijadikan sebagai pelembab bibir (^_^)
Tapi aku pakai macam xde warna sangat, kalau adik aku pakai ada warna macam merah-merah ckit. Depend pada bibir korang juga sebenarnya.

2. Lancome L'Absolu Velours

Lancome L'Absolu Velours

Sebelum klik button buy aku dalam dilema juga sebenarnya nak pilih
warna merah (Velour d'Etincelle) atau pink (Velours de Petale)
Last-last pilih warna pink sebab warna merah dah ada (-_-')
Apa kata try warna pink pula kan
Rasa macam nak beli dua-dua pun ye jugak hahaha *tamak betul*

Lancome L'Absolu Velours ni applicator dia berbentuk oval shape so senang sangat nak apply.
Texture akan jadi sekata je kat bibir. Just sekali apply je pun dah cantik.
Kalau nak warna lagi terang bole apply untuk kali kedua.
First time jumpa lipstick matte yang tak mengeringkan bibir.
Bila pakai bibir rasa lembut & lembab je.
Terus jatuh chenta dengan Lancome L'Absolu Velours ni (^_^)
Highly recommended !

Lipstick Lancome

Lepas ni bole try warna merah pula hohoho
Oh by the way walaupun lipstick ni matte tapi senang sangat nak tanggalkan.
Kalau compare dengan liptick matte yang lain
jenuh mak jemah tonyoh baru nak hilang taw hahaha
Lancome L'Absolu Velours ni kalau nak tanggalkan just basah dengan air je then lap dah hilang
Lagi satu dia best sebab tak crack macam lipstick matte yang lain
Dalam erti kata yang lain dia tak merekah bila kita pakai & tak melekit
Rasa macam tak pakai lipstick sebab texture dia sangat lembut

Lipstick Lancome
Kiri : Lancome L'Absolu Velours | Kanan :  Lancome Juicy Shaker

3. Lancome Le Crayon Sourcils

Lancome Le Crayon Sourcils

The best ever celak kening yang aku pernah try
Aku rasa satu batang boleh tahan bertahun juga ni
sebabnya korang tak perlu tekan sangat pun bila pakai
Aku paling suka sebab just guna sikit je dah terang & mudah nak tanggalkan
Best best best & jimatttt hahaha (^_^)

Celak Lancome

Kalau korang shopping online di Sephora korang boleh pilih apa sample produk lain yang korang berminat nak cuba.So aku pilih Tarte Maracuja Concealer Card.
Yang ni aku belum torai lagi so tak bole nak bagi review hik3~

Boleh dapatkan produk Lancome di atas dengan klik link di bawah ni
http://www.sephora.my/
Thank you for reading !
Cik Kumbang

A Freelance Graphic Designer."The only normal people you know are the ones you don’t know very well"

9 Comments

Terima kasih datang Belog Cik Kumbang & komen sini.
Nanti Cik Kumbang reply di blog korang ye (^_^)
Jom Like Belog Cik Kumbang di facebook !
Blog Archives for Mobile View

  1. Baru baru ni ada jugak beli barang dekat sephora. Saya just beli toner je. Hahaha. Cantik2 barang Lancome ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahaya kalau usha lama2 barang Lancome ni sebab semua menggoda hoho (^_^)

      Delete
  2. Macam bestnya lipstick pink tu.. Nak tengoklah berapa harganya.

    ReplyDelete
  3. Saya baca je walau pun tak guna ni.

    ReplyDelete
  4. owhhh canteknyaa warna lipstik itu...tapi sesuai untuk yang berkulit cerah je kot huuuuu..

    Jom singgah blog saya ^_^
    Ketahui Tahap Kesihatan Melalui Najis

    ReplyDelete
  5. macam best applicator sponge tu.comel pun comel. warna pun menarik

    ReplyDelete
  6. peh. sephora tuuuuuuuuu. xmampuuuu la kite. haha

    ReplyDelete
  7. bahagianya soping tp x bahagia bila tgk balance acc..ekekekek

    ReplyDelete
Previous Post Next Post