Risiko Kawin dengan Programmer

Sebelum anda memutuskan untuk berkahwin dengan seorang "programmer" anda perlu pikir dengan semasak-masaknya dulu sebelum anda menyesal dikemudian hari. Ini adalah contoh daripada seorang isteri yang mengadu mengenai hubungan dia dan si suami, seorang PROGRAMMER setiap hari.

Suami : (Setelah balik lewat dari pejabat) "Selamat malam sayang, sekarang saya logged in."
Isteri : Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi?
Suami : Bad command or filename.
Isteri : Tapi kan ke saya dah call abang pagi tadi kat pejabat suruh abang beli!
Suami : Errorneous syntax. Abort?Isteri : Ish. Abang nih, takkan itu pon tak ingat? Hahaa..... Abang kata tadi dalam telefon nak beli tv? Mana dia?
Suami : Variable not found...
Isteri : Abang nih memang tak bole harap la. Bak kad kredit abang. Biar saya pergi belikan dan shopping barang dapur sekali.
Suami : Sharing Violation. Access denied...
Isteri : Abang ni tak sayang saya ke? abang lebih sayang komputer abang tu dari saya. Saya tak tahan la kalau macam ni selalu.
Suami : Too many parameters...
Isteri : Saya menyesal pilih abang sebagai suami saya. Harapkan muka je hensem.
Suami : Data type mismatch.
Isteri : Abang nih memang betul-betul tak berguna la.
Suami : It's by Default.
Isteri : Macamana pula dengan gaji abang?
Suami : File in use ... Try later.
Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang sebagai seorang isteri?
Suami : Unknown Virus. "
Cik Kumbang

A Freelance Graphic Designer."The only normal people you know are the ones you don’t know very well"

8 Comments

Terima kasih datang Belog Cik Kumbang & komen sini.
Nanti Cik Kumbang reply di blog korang ye (^_^)
Jom Like Belog Cik Kumbang di facebook !
Blog Archives for Mobile View

  1. hikhik....memang btul2 bdk sns komputer sejati... bahsa2 komputer diaplikasi lam kehidupan seharian... gile tensen dpt suami cmtu...

    "apa peranan saya disisi abang sebagai seorang isteri?"
    unknown virus.... muahahahahha

    ReplyDelete
  2. hahaha...(gelak guling2)
    betul tu...xsggup den..huhu

    ReplyDelete
  3. sepatutnye "unremovable virus"...hehehe

    ReplyDelete
  4. ahaha...
    gile sedih dpt laki cm2..
    lg bgus klo bini die lak yg sm2 programmer..haha...let's guess, what will happen?? hehehe..

    ReplyDelete
  5. haha....kalu mcm nee laaa...
    jgn la kawin ngan ngan grl progremr

    ReplyDelete
  6. hmm...
    rsany tu bkn kawen ngn programmer..
    tuh kawen ngn robot..
    bila silap masuk input cam tuh la jadikny...

    hahahaha...(gelak jatuh2)..

    ReplyDelete
  7. azri:amboi cik azri...

    kak dania:betol2,silap2 tyme sembang2 kat public pun guna bhsa komputer..abh suma owng pkr manusia ke robot nie...

    botak:npa xley pulak?hoho

    maa:jgn2 ko yg cipta robot tu...hahaha

    ReplyDelete
Previous Post Next Post